“Ik ben 31 jaar, woon samen in Nieuwegein en ben net verhuisd van een appartement naar een eengezinswoning. Daar genieten we vooral van de extra ruimte en de tuin! Ik ben vaak in de natuur te vinden, houd van wandelen, fietsen, fotograferen en reizen en sport graag. Ook houd ik van bakken en kijk ik graag naar films en series.”
“In 2011 ben ik begonnen aan de lerarenopleiding bij de Marnix Academie en tijdens mijn stages bij het Mozaïek in Houten, op de Beatrixschool Wijkersloot en op beide locaties van de Margrietschool, leerde ik Fluenta kennen. Inmiddels werk ik acht jaar als leerkracht en ik ben pas geslaagd voor de master ‘Onderwijs en Technologie’. Het is tijd voor een nieuwe uitdaging die ik hier heb gevonden. Ik heb er heel veel zin in om mijn taken als Coördinator Digitale Onderwijsontwikkeling (CDO) uit te voeren en daarnaast nog drie dagen voor groep 7 op de Willem Alexanderschool in Hoog Zandveld te staan!”
“Ik ga leerkrachten ondersteunen om digitale geletterdheid in de klas te brengen, eenheid brengen in het aanbieden van de leerlijnen, mij inzetten voor professionalisering om kennis op de werkvloer te brengen en structuur aanbrengen in de ICT-werkzaamheden. Ik vind het interessant om te sparren over technologische ontwikkelingen, samen te werken aan verandering en successen om uiteindelijk het onderwijs voor de leerlingen te verbeteren. Daarnaast zie ik een uitdaging in het neerzetten van een beleid op het gebied van technologie in het onderwijs.”
“Naast mijn taak als leerkracht, zet ik mij graag in voor onderwijsontwikkeling en -verbetering. Als mens ervaar ik de impact van de technologische ontwikkeling en ik denk dat iedereen dat wel herkent. In de klas ervaar ik hoe snel de ontwikkelingen gaan. Ooit genoot ik van het spelen van Snake op een oude Nokia, duwde ik met plezier een videoband in de recorder en zette ik mijn werkstukken op een floppy… Tegenwoordig maken we ons druk om ‘social media’, kunnen we de mobiele telefoon niet meer wegdenken, geven we les op digiborden en is informatie overal te vinden.
In mijn beleving komt er een nieuwe generatie aan die nu vooral het gemak en de snelheid van technologie ervaart. Waar ik zelf vooral dankbaar ben geweest voor de ontwikkelingen en daardoor kritisch kan zijn op de veranderingen, lijkt het voor de kinderen meer een gewoonte. Daarom vind ik het belangrijk om de leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Een toekomst waarin veel gevraagd wordt van flexibiliteit, eigenaarschap en een kritische, onderzoekende houding.”